🇪🇺 Erasmus+ to program Unii Europejskiej wspierający wymianę edukacyjną
Szanowni Państwo, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności informuje, że została zakończona ocena wniosków złożonych w ramach sektora Młodzież – runda 1 w roku 2022 (termin składania wniosków – 23.02.2022).
Wniosek pod tytułem: Międzynarodowe Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego - "Ja też mogę uratować Twoje życie!" został zatwierdzony do realizacji! Tematyka projektu dotyczy bardzo ważnej dziedziny, jaką jest ochrona ludzkiego życia i udzielanie pierwszej pomocy. Inicjatorem pomysłu na projekt jest młodzież z Polski i Ukrainy 🇵🇱 🇺🇦 Gratulujemy Państwu i życzymy w pełni satysfakcjonującej realizacji projektu!!! 🤝 Z pozdrowieniami, Zespół Młodzież Erasmus+
🇪🇺 Projekt, który chcemy zrealizować powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy 🇵🇱 🇺🇦 przy udziale koordynatorów i władz organizacji, którzy współpracują ze sobą od kilku lat. Głównym celem projektu jest przeprowadzenie 20-dniowych warsztatów dla 56 uczestników i 4 liderów grup z Polski i Ukrainy. Pogłębią oni swoją wiedzę i zdobędą nowe, praktyczne umiejętności z zakresu medycyny, transplantologii i zdrowia publicznego. Wymiana młodzieży trwałaby od 04.11.2022r. do 24.11.2022r. Cele szczegółowe: - pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny, transplantologii i zdrowia publicznego - weryfikacja swojej wiedzy i umiejętności poprzez aktywne dyskusje z ekspertami i udział w zajęciach praktycznych - nabycie praktycznych umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy - poznanie specjalistycznego języka i terminologii - zapoznanie się z językami obcymi, wzrost umiejętności posługiwania się wybranymi językami (polski, ukraiński, angielski) i zachęcanie do zwiększania swoich umiejętności językowych (np. poprzez erasmusplusols.eu) - wzrost kompetencji zwiększających możliwość dostania się studia i do lepszej pracy - promocja idei kształcenia pozaformalnego oraz kształcenia przez całe życie - przeciwdziałanie porzucania nauki na wczesnym etapie, inspirowanie młodzieży do ciągłego samokształcenia - rozwój kompetencji miękkich (komunikatywność, praca w grupie, kreatywność, samodzielność) - poszerzanie światopoglądu młodzieży, odkrywanie wspólnych korzeni, historii i tradycji obu narodów - przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów - promowanie poszanowania godności osoby ludzkiej, wolności, demokracji, równości, państwa prawnego, jak również poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości, a także osób o mniejszych szansach i zagrożonych marginalizacją społeczną - promowanie dialogu międzykulturowego, tolerancji, podkreślania własnej tożsamości narodowej z jednoczesnym prawem do różnorodności - wpływanie na społeczność lokalną, regionalną i międzynarodową poprzez przygotowanie materiałów multimedialnych w formie zdjęć i reportażów oraz upowszechnienie rezultatów projektu, - zaciśnięcie i wzmocnienie więzi między partnerami międzynarodowymi działającymi Projekt jest w pełni kompatybilny z założeniami programu Erasmus+, zwłaszcza projektów mobilnościowych m.in. poprzez wspieranie młodzieży uczącej się w efektywnym kształceniu celem poszerzania możliwości rozwoju osobistego, zwiększenia znajomości języków obcych, podniesieniu wiedzy o kulturze i innych krajach. Projekt też ma istotny wpływ na Organizacje Partnerskie poprzez wzmocnienie synergii pomiędzy edukacją formalną i nieformalną międzynarodowej grupy uczestników. Za nami wizyta przygotowawcza dotyczy projektu o numerze 2022-1-PL01-KA152-YOU-000064491 🇪🇺 Międzynarodowe Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego - "Ja też mogę uratować Twoje życie!" 🇵🇱 🇺🇦 Podczas wizyty przygotowawczej było szczegółowo omówione harmonogram wymiany młodzieży z doprecyzowaniem szczegółowego programu działań i atrakcji dla uczestników oraz szczegółowo omówione najważniejsze elementy projektu: - kwestie organizacyjne podmiotów uczestniczących w projekcie, - zakresy obowiązków organizatora i partnerów, - kwestie dotyczące bezpieczeństwa uczestników, - organizacja podróży uczestników i dobór środka transportu - ubezpieczenia i jego zakres dla wszystkich osób uczestniczących w przedsięwzięciu, - zameldowanie młodzieży w ośrodku, - omówienie ewaluacji oraz upowszechniania rezultatów projektu, - określenie możliwych do wystąpienia ryzyk oraz sposobów ich minimalizacji. Poczucie bezpieczeństwa jest jednym z podstawowych warunków istnienia i rozwoju każdego człowieka, a jego naruszenia mogą się zdarzać w wielu sytuacjach dnia codziennego, powodując zagrożenie dla życia i zdrowia narażonych osób. Dlatego duże znaczenie ma umiejętność udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej na miejscu wypadku, zdarzenia oraz umiejętność prawidłowego wezwania odpowiednich służb ratunkowych. Z dostępnych opracowań wynika, że wiedza z zakresu udzielania pierwszej pomocy zarówno u dorosłych jak i młodzieży jest niewystarczająca i wymaga prowadzenia ciągłych szkoleń w tym zakresie. Pomimo wprowadzenia w szkołach do programów nauczania zajęć z pierwszej pomocy, poziom wiedzy na ten temat nadal jest na bardzo niskim poziomie. Młodzież jak również osoby dorosłe nie potrafią prawidłowo zachować się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Bardzo często dochodzi do sytuacji skrajnej z powodu niechęci potencjalnego ratownika do udzielenia pomocy poszkodowanemu. Nadrzędnym celem projektu jest nabycie wiedzy przez młodych ludzi z Polski i Ukrainy na temat prawidłowego reagowania oraz udzielenia pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia. Projekt kładzie nacisk na wymianę dobrych praktyk w sektorze edukacji oraz wśród młodzieży. Przedsięwzięcie w pełni wpisuje się w założenia programu Erasmus+, w szczególności projektów mobilnościowych - m.in. poprzez wspieranie osób uczących się w osiąganiu efektów kształcenia (wiedzy, umiejętności i kompetencji) w celu poszerzenia ich możliwości rozwoju osobistego, zwiększenie znajomości języków obcych, podniesienie poziomu wiedzy i znajomości innych kultur i krajów, zwiększenie zdolności, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru zaangażowanych organizacji, wzmocnienie efektów synergii pomiędzy edukacją formalną i pozaformalną. Projekt warsztatów powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy i jest odpowiedzią na pytanie jak wychowywać i kształcić młodzież i społeczeństwo, by wszyscy zrozumieli, że w interesie ludzi leży szybkie reagowanie na zagrożenie zdrowia i życia ludzkiego. Wspólna praca, mieszkanie razem, wspólne gry i zabawy, dzielenie obowiązków i wykonywanie powierzonych zadań przyczyni się do zbudowania trwałych przyjaznych relacji między uczestnikami projektu.
Korzyści młodym ludziom realizującym projekt, w czasie trwania projektu i po jego zakończeniu: - nabycie praktycznych umiejętności ratowania zdrowia i życia ludzkiego - nabycie praktycznych umiejętności kształcenia z zakresu pierwszej pomocy - wzrost poziomu znajomości specjalistycznego języka i terminologii - wzrost poziomu umiejętności komunikowania się w języku obcym - opanowanie sztuki motywacji - wzrost poziomu tolerancji dla innych kultur, zwyczajów - stymulacja aktywności - inspirowanie się pomysłami innych osób - wzrost poziomu efektywności pracy w zespole - możliwość wzajemnego poznania się w oparciu o zasady tolerancji, szacunku dla innych osób i odmiennych kultur - wzrost empatii dla osób z mniejszymi szansami - wzrost poczucia świadomości wspólnych celów - poszerzenie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy, - budowa wspólnej Europy bez barier, granic, kompleksów i stereotypów - wzrost poczucia przynależności do grupy - wzrost liczby znajomości i kontaktów międzynarodowych wśród liderów i młodzieży. Projekt warsztatów powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy i jest odpowiedzią na pytanie jak wychowywać i kształcić młodzież i społeczeństwo, by wszyscy zrozumieli, że w interesie ludzi leży szybkie reagowanie na zagrożenie zdrowia i życia ludzkiego. Wspólna praca, mieszkanie razem, wspólne gry i zabawy, dzielenie obowiązków i wykonywanie powierzonych zadań przyczyni się do zbudowania trwałych przyjaznych relacji między uczestnikami. Korzyści dla młodzieży realizującej projekt po jego zakończeniu: - uczestnicy po zdaniu egzaminu na koniec wymiany otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu pierwszej pomocy przedmedycznej na poziomie rozszerzonym, - młodzież uczestnicząca w projekcie po jego zakończeniu będzie przekazywała nabytą wiedzę i doświadczenia swoim rówieśnikom w miejscach zamieszkania, w środowiskach pracy, na uczelniach, - podniesienie kompetencji przydatnych do podjęcia pracy zawodowej, - ułatwienie uczestnikom podjęcia decyzji w kierunku świadomego wyboru ścieżki zawodowej, - nabycie nowych kompetencji, które w przyszłości ułatwią im aplikowanie o pracę. Po zakończeniu projektu działania upowszechniające rezultaty projektu będą propagować nie tylko dziedzinę medycyny, transplantologii czy zdrowia publicznego, ale wpłyną na pozytywny odbiór Polski i Ukrainy wśród mieszkańców obu krajów. Wspólna praca i edukacja w atmosferze tolerancji i przyjaźni pokaże, że uprzedzenia i stereotypy są bezpodstawne i krzywdzące, a wspólny cel inspiruje i pcha społeczeństwo do ponadnarodowych osiągnięć. W projekcie uwzględniliśmy udział 2 grup, jedna z Polski, a druga z Ukrainy. Obie grupy składają się z 28 uczestników w wieku 17 do 30 lat, a także z 2 liderów grup (dorosłych opiekunów). Osoby te działają przy organizacjach partnerskich i wykazują zainteresowanie szeroko pojętą tematyką medycyny. Zainicjowany przez młodzież projekt w celu pogłębienia swojej wiedzy i rozwoju umiejętności z zakresu ratownictwa medycznego, medycyny ratunkowej, biologii, anatomii i pierwszej pomocy. Uczestnicy chcą zapoznać się ze skutecznymi metodami przeciwdziałania urazom i sposobom udzielania pierwszej pomocy w przypadku ich wystąpienia. Są zainteresowani poznaniem kraju partnera, historii, kultury, tradycji, a przede wszystkim tego jak żyje się w ich państwie. Chcą poznać różnice i podobieństwa między kulturami i brać udział w panelach dyskusyjnych - wymianie poglądów na tematy mające znaczenie dla społeczeństwa europejskiego. Wymiana młodzieży to także skuteczna metoda promocji działań Unii Europejskiej i programów takich jak Erasmus+. Chcą zapoznać się z zasadami i możliwościami jakie niosą takie programy. Chcą dowiedzieć się jak mogą rozwijać swoje pasje i wiedzę dzięki udziałowi w różnych międzynarodowych projektach. Wspólne przebywanie, mieszkanie razem, udział w zajęciach i wyjazdach studyjnych oraz wspólne dążenie do określonego celu jest atrakcyjną metodą edukacji pozaformalnej. Młodzież chce dzielić się swoją wiedzą i historią, pragną poznać inne kultury, poglądy i poznać pasjonatów takich jak oni. Chcą uczyć się i dyskutować z ekspertami z dziedzin medycyny ratunkowej, transplantologii, zdrowia publicznego.
Organizacje partnerskie z Ukrainy: Kivertsivskyi biznes-inkubator Volynskogo Instytutu Ekonomiky i Menedzhmentu oraz Kovel Applied Medical College, dzięki wsparciu i pomocy Transgraniczne Centra Dialogu Kultur 🇺🇦 🇵🇱 w ramach programu " Step by step to EU українсько-польська культурно-освітня Програма" Działania edukacyjno-szkoleniowe realizowane będą w Hotelu Uzdrowiskowym w Ciechocinku. Metody pracy: edukacja pozaformalna, uczenie przez doświadczenie, uczenie przez działanie, działania budujące grupę, wykłady, zajęcia praktyczne, prezentacje, praca zespołowa, doskonalenie języka obcego w praktyce. Wymiana Młodzieży jest oparta na idei edukacji pozaformalnej. Jej celem jest poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu ratownictwa medycznego, medycyny ratunkowej, biologii, anatomii i pierwszej pomocy. Liderzy grup i zaproszeni eksperci będą stanowić wsparcie merytoryczne dla uczestników. Warsztaty będą przeplatane zajęciami integracyjnymi budującymi grupę, promującymi różnorodność kultur, zwyczajów i stylów życia, propagując tolerancję oraz poszanowanie praw człowieka, co wpłynie na poszerzanie światopoglądów oraz przełamywanie stereotypowych sposobów myślenia. W harmonogramie warsztatów uwzględniono szkolenie z zakresu prawa EU, programu Erasmus+, Certyfikatów Youthpass oraz pozyskiwania środków finansowych. Uczestnicy zaplanowali szereg zajęć integracyjnych, m.in. zajęcia sportowe, rekreacyjne, dyskotekę integracyjną oraz gry i zabawy integracyjne.
Pan mgr Piotr Tadeusz Taraszko - Koordynator projektu będzie odpowiedzialny za zarządzanie projektem, zgodnie z założeniami harmonogramu i ustalonym budżetem. Skupi się na monitorowaniu działań, kosztów i prawidłowości na każdym etapie projektu. Uczestnikami projektu jest młodzież z Polski (28 osób związanych z Fundacją Rozwoju Energetyki Odnawialnej I Ochrony Zdrowia + 2 liderów grupy) i z Ukrainy (28 osób + 2 liderów grupy). Liderami grup są osoby doświadczone w realizacji projektów międzynarodowych o podobnym charakterze.
Программа обучения
Учебная программа состоит из 3-х интерактивных этапов:
I этап
(продолжительность — 5 дней)
День 1:
- Введение в стратегическое планирование, контроль и управление посредством ориентированных на результат целей.
- Определение целей.
- Создание стратегической карты.
- Мониторинг достижения целей.
- Стратегические инициативы по продвижению проектов.
- Стратегический результат.
День 2:
- Особенности планирования, разработкы и реализации стратегий, программ, проектов и планов развития европейского образца.
- Процессы финансирования в странах ЕС.
- Международные программы и проекты.
День 3:
- Основные понятия управления: проект, программа и портфель проектов. Их цели и характерные функции управления.
- Жизненный цикл проекта.
- Классификация и этапы проектов.
- Критерии отбора проектов.
- Типы проектов. Их организационные структуры.
- Полномочия управляющего проектом в различных организационных структурах.
- Роли, полномочия и обязанности участников проекта.
День 4-5:
- Руководство по управлению циклом проекта.
- Стандарты ЕС.
II этап
(продолжительность — 5 дней)
День 6-8:
- Концептуальная заметка. Полная форма заявки.
- Подготовка графика проекта.
- Оценка зависимости и продолжительности операции.
- Метод «PERT».
- Оценка ресурсов для выполнения операций.
- Расчет критического пути.
- Оценка временных резервов.
- Способы сокращения продолжительности проекта.
- Разработка бюджета проекта.
- Оценка ресурсов. Идентификация рисков.
- Реестр рисков.
- Качественные и количественные методы оценки проектных рисков: анализ уязвимости и ожидаемых денежных потоков, моделирование ситуаций.
- Стратегии реагирования на риски.
День 9-10:
- Конкурсы проектных предложений и заявок в программах ЕС.
- Конкурсы для стратегических и малых проектов: особенности подготовки, планирования, воплощения.
- Механизм и критерии отбора проектов.
III этап
(продолжительность — 5 дней)
День 11-12:
- Реализация проекта: создание команды.
- Обучение участников проекта лидерству, приверженности, мотивации, самообладанию и другим качествам.
- Подбор команды.
- Мотивация и поощрение персонала.
- Конфликты внутри проекта.
- Коммуникация и отчетность в рамках проекта.
- Управление закупками.
- Виды контрактов и риски, связанные с использованием различных видов контрактов.
- Мониторинг проекта: контроль над распоряжением бюджетом.
- Взвешивание проекта с точки зрения содержания, времени, затрат.
- Завершение проекта.
- Уроки проекта.
- Критерии успешного проекта.
- Рекомендации по созданию команды и управлению проектами.
День 13-15:
- Практическая работа по подготовке необходимых документов для использования в международных программах ЕС на реальных конкурсах.
Набір на навчання та міжнародні курси на наступний навчальний рік розпочинається з 1-го жовтня кожного року та продовжується до 1-го жовтня наступного року, і так кожен рік... Для початку, ми рекомендуємо вам заповнити ЗАЯВКУ та вибрати зручний спосіб оплати, натисніть тут!!!
Вирішення всіх організаційних питань відбувається через систему повідомлень на e-mail: dialogkultur2020@gmail.com, додаткові консультації в телефоному режимі з автором курсу (mobile/WhatsApp/Viber:+380503789595).
days
hours
minutes
seconds
21-дневного курса:
До речі, якщо Ви чи Ваші діти маєте бажання навчатися в Таврійському Національному університеті чи вступити до Університету в Польщі та навчатись на міжнародній освітній Програмі Step by step to EU 🇺🇦 🇵🇱 (з першого жовтня кожного року) на стаціонарі, заочно або онлайн та отримати відповідний диплом Бакалавра, Інженера, Магістра чи Доктора наук, який автоматично визнаватиметься в Україні та у всіх країнах ЄС і світу, тоді перейдіть по лінку та зареєструйтеся тут:https://forms.gle/kU6VRztQkJbjUzdj6 ).
Автор и координатор тренингов:
Василий Байцым
Доктор экономических наук
tnu.kiev@gmail.com
mob/WhatsApp: +48570442243
tel/WhatsAppViber: +380503515121
Опыт работы:
2017–2020 годы
Координатор проекта Европейского Союза в рамках программы сотрудничества Польша – Беларусь – Украина 2020 «Трансграничные центры Диалога Культур».2016–2018 годы
Директор научно-учебного института урбанистики Таврического Национального Университета имени В.И. Вернадского (Киев, Украина).2014–2016 годы
Координатор проекта Европейского Союза «Создание туристической информационной системы для трансграничного экологического туризма в Еврорегионе «БУГ».2011–2014 годы
Координатор проекта Европейского Союза в рамках программы сотрудничества Польша – Беларусь – Украина «Модернизация зоологических парков в Замостье и Луцке и разработка концепции создания рекреационной зоны в Жешуве с целью развития трансграничного экологического туризма».2013–2015 годы
Проректор Университета «BIEM»2013–2016 годы
Докторант Национальной академии государственного управления при Президенте Украины (Киев, Украина).2014 год
Советник мэра города Луцк.2010–2013 годы
Заместитель мэра города Луцк.2010 год
Председатель наблюдательного совета акционерного сообщества «Kовельсельмаш», директор муниципального предприятия, председатель Наблюдательного совета «Аэропорт-Луцк».2005–2009 годы
Заместитель председателя Волынской государственной администрации.2006–2010 годы
Председатель бюджетного комитета Волынского областного совета, член совета бизнес-ассоциаций при Правительстве Украины.2006–2007 годы
Доцент кафедры государственных финансов Волынского национального университета Леси Украинки, ведущий научный сотрудник Национальной академии государственного управления (Киев, Украина).2003–2005 годы
Эксперт проекта Европейского Союза «Улучшение окружающей среды для развития малых и средних предприятий в Украине».2001–2002 годы
Председатель совета директоров ассоциации производителей («Укрспецлесмаш»).1998–2001 годы
Председатель правления открытого акционерного сообщества «Киверцыспецлесмаш».1996–1997 годы
Менеджер информационно-аналитического отдела инвестиционной компании «Маст-Инвест».1991–1992 годы
Техник научно-исследовательской лаборатории, Институт автоматизированных систем управления и радиоэлектроники.
Образование:
2010–2012 годы
Академия лидеров в Совете Европейского Союза.2003–2007 годы
Докторантура Академии государственного управления при Президенте Украины (Киев, Украина), тема диссертации «Эффективность государственного регулирования экономики региона».2001–2003 годы
Академия государственного управления при Президенте Украины (Киев, Украина), специализация: магистр государственного управления.1998–2001 годы
Кандидат экономических наук Харьковского государственного экономического университета, предмет работы «Предприимчивая модель антикризисного управления компанией» (предприятие, менеджмент, маркетинг).2000 год
Академия управления предприятиями в Торгово-промышленной палате, г. Лейпциг, Германия, обучение.1992–1996 годы
Государственный экономический университет со штаб-квартирой в Харькове, инженер-экономист.1990–1992 годы
Институт автоматизированных систем управления и радиоэлектроники в Томске. Россия (техник микропроцессорной техники категории 1 и автоматизированных систем управления).1986–1990 годы
Техническая школа промышленной автоматизации (техник-электромеханик, направление систем управления для промышленных роботов.
Награды и отличия:
- Лауреат премии Совета Министров Украины «За значительный вклад молодежи в построение государства» (постановление Совета Министров Украины от 23 июня 2000 г. №1009).
- Человек года в 2000-м году в номинации «Предприниматель года».
- Признание председателя областной рады и председателя областной государственной администрации в 2000-м году «За эффективную и полную уплату всех налогов».
- Благодарность Президента Украины в 2002-м году «За создание достойного имиджа Украины в международном регионе».
- Благодарность Премьер-министра Украины в 2008-м году «За значительный вклад в развитие предпринимательства и значительные достижения в профессиональной деятельности».
- Благодарность Главы областной государственной администрации в 2008-м году «За развитие местного самоуправления в Луцке».
Трансграничный Центр Диалога Культур
Партнеры проекта поставили перед собой цель создания Центров диалога культур в форме трансграничных амфитеатров с широким культурным предложением, включая искусство, фольклор, науку, образование, литературу, живопись, театр и ремесло. Бенефициарами проекта будет местное население (свыше 130 тыс. человек), которые смогут работать в сфере туризма, образования и культуры (магазины, гастрономия, сувениры, университеты, создание жилья и достопримечательностей). Реализация проекта будет носить трансграничный характер, необходимый для защиты ценного культурного наследия пограничной зоны. Сотрудничество с партнерами — Польшей, Республикой Беларусь и Украиной — является условием успеха проекта в построении совместной стратегии сотрудничества на основе новых продуктов, которые защищают и культивируют культурное наследие. Вовлеченность трех сторон в проект будет способствовать добрососедству и повышению привлекательности региона, что приведет к увеличению числа туристов и экономическому развитию этих территорий.
Проект будет реализован в рамках Программы Добрососедства ЕС, приоритет: «Поощрение местной культуры и сохранение исторического наследия. Продвижение местной культуры и истории!».