🇪🇺 Erasmus+ to program Unii Europejskiej wspierający wymianę edukacyjną

Szanowni Państwo, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności informuje, że została zakończona ocena wniosków złożonych w ramach sektora Młodzież – runda 1 w roku 2022 (termin składania wniosków – 23.02.2022).

Wniosek pod tytułem: Międzynarodowe Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego - "Ja też mogę uratować Twoje życie!" został zatwierdzony do realizacji! Tematyka projektu dotyczy bardzo ważnej dziedziny, jaką jest ochrona ludzkiego życia i udzielanie pierwszej pomocy. Inicjatorem pomysłu na projekt jest młodzież z Polski i Ukrainy 🇵🇱 🇺🇦 Gratulujemy Państwu i życzymy w pełni satysfakcjonującej realizacji projektu!!! 🤝 Z pozdrowieniami, Zespół Młodzież Erasmus+


🇪🇺 Projekt, który chcemy zrealizować powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy 🇵🇱 🇺🇦 przy udziale koordynatorów i władz organizacji, którzy współpracują ze sobą od kilku lat. Głównym celem projektu jest przeprowadzenie 20-dniowych warsztatów dla 56 uczestników i 4 liderów grup z Polski i Ukrainy. Pogłębią oni swoją wiedzę i zdobędą nowe, praktyczne umiejętności z zakresu medycyny, transplantologii i zdrowia publicznego. Wymiana młodzieży trwałaby od 04.11.2022r. do 24.11.2022r. Cele szczegółowe: - pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny, transplantologii i zdrowia publicznego - weryfikacja swojej wiedzy i umiejętności poprzez aktywne dyskusje z ekspertami i udział w zajęciach praktycznych - nabycie praktycznych umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy - poznanie specjalistycznego języka i terminologii - zapoznanie się z językami obcymi, wzrost umiejętności posługiwania się wybranymi językami (polski, ukraiński, angielski) i zachęcanie do zwiększania swoich umiejętności językowych (np. poprzez erasmusplusols.eu) - wzrost kompetencji zwiększających możliwość dostania się studia i do lepszej pracy - promocja idei kształcenia pozaformalnego oraz kształcenia przez całe życie - przeciwdziałanie porzucania nauki na wczesnym etapie, inspirowanie młodzieży do ciągłego samokształcenia - rozwój kompetencji miękkich (komunikatywność, praca w grupie, kreatywność, samodzielność) - poszerzanie światopoglądu młodzieży, odkrywanie wspólnych korzeni, historii i tradycji obu narodów - przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów - promowanie poszanowania godności osoby ludzkiej, wolności, demokracji, równości, państwa prawnego, jak również poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości, a także osób o mniejszych szansach i zagrożonych marginalizacją społeczną - promowanie dialogu międzykulturowego, tolerancji, podkreślania własnej tożsamości narodowej z jednoczesnym prawem do różnorodności - wpływanie na społeczność lokalną, regionalną i międzynarodową poprzez przygotowanie materiałów multimedialnych w formie zdjęć i reportażów oraz upowszechnienie rezultatów projektu, - zaciśnięcie i wzmocnienie więzi między partnerami międzynarodowymi działającymi Projekt jest w pełni kompatybilny z założeniami programu Erasmus+, zwłaszcza projektów mobilnościowych m.in. poprzez wspieranie młodzieży uczącej się w efektywnym kształceniu celem poszerzania możliwości rozwoju osobistego, zwiększenia znajomości języków obcych, podniesieniu wiedzy o kulturze i innych krajach. Projekt też ma istotny wpływ na Organizacje Partnerskie poprzez wzmocnienie synergii pomiędzy edukacją formalną i nieformalną międzynarodowej grupy uczestników. Za nami wizyta przygotowawcza dotyczy projektu o numerze 2022-1-PL01-KA152-YOU-000064491 🇪🇺 Międzynarodowe Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego - "Ja też mogę uratować Twoje życie!" 🇵🇱 🇺🇦 Podczas wizyty przygotowawczej było szczegółowo omówione harmonogram wymiany młodzieży z doprecyzowaniem szczegółowego programu działań i atrakcji dla uczestników oraz szczegółowo omówione najważniejsze elementy projektu: - kwestie organizacyjne podmiotów uczestniczących w projekcie, - zakresy obowiązków organizatora i partnerów, - kwestie dotyczące bezpieczeństwa uczestników, - organizacja podróży uczestników i dobór środka transportu - ubezpieczenia i jego zakres dla wszystkich osób uczestniczących w przedsięwzięciu, - zameldowanie młodzieży w ośrodku, - omówienie ewaluacji oraz upowszechniania rezultatów projektu, - określenie możliwych do wystąpienia ryzyk oraz sposobów ich minimalizacji. Poczucie bezpieczeństwa jest jednym z podstawowych warunków istnienia i rozwoju każdego człowieka, a jego naruszenia mogą się zdarzać w wielu sytuacjach dnia codziennego, powodując zagrożenie dla życia i zdrowia narażonych osób. Dlatego duże znaczenie ma umiejętność udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej na miejscu wypadku, zdarzenia oraz umiejętność prawidłowego wezwania odpowiednich służb ratunkowych. Z dostępnych opracowań wynika, że wiedza z zakresu udzielania pierwszej pomocy zarówno u dorosłych jak i młodzieży jest niewystarczająca i wymaga prowadzenia ciągłych szkoleń w tym zakresie. Pomimo wprowadzenia w szkołach do programów nauczania zajęć z pierwszej pomocy, poziom wiedzy na ten temat nadal jest na bardzo niskim poziomie. Młodzież jak również osoby dorosłe nie potrafią prawidłowo zachować się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Bardzo często dochodzi do sytuacji skrajnej z powodu niechęci potencjalnego ratownika do udzielenia pomocy poszkodowanemu. Nadrzędnym celem projektu jest nabycie wiedzy przez młodych ludzi z Polski i Ukrainy na temat prawidłowego reagowania oraz udzielenia pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia. Projekt kładzie nacisk na wymianę dobrych praktyk w sektorze edukacji oraz wśród młodzieży. Przedsięwzięcie w pełni wpisuje się w założenia programu Erasmus+, w szczególności projektów mobilnościowych - m.in. poprzez wspieranie osób uczących się w osiąganiu efektów kształcenia (wiedzy, umiejętności i kompetencji) w celu poszerzenia ich możliwości rozwoju osobistego, zwiększenie znajomości języków obcych, podniesienie poziomu wiedzy i znajomości innych kultur i krajów, zwiększenie zdolności, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru zaangażowanych organizacji, wzmocnienie efektów synergii pomiędzy edukacją formalną i pozaformalną. Projekt warsztatów powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy i jest odpowiedzią na pytanie jak wychowywać i kształcić młodzież i społeczeństwo, by wszyscy zrozumieli, że w interesie ludzi leży szybkie reagowanie na zagrożenie zdrowia i życia ludzkiego. Wspólna praca, mieszkanie razem, wspólne gry i zabawy, dzielenie obowiązków i wykonywanie powierzonych zadań przyczyni się do zbudowania trwałych przyjaznych relacji między uczestnikami projektu.

Korzyści młodym ludziom realizującym projekt, w czasie trwania projektu i po jego zakończeniu: - nabycie praktycznych umiejętności ratowania zdrowia i życia ludzkiego - nabycie praktycznych umiejętności kształcenia z zakresu pierwszej pomocy - wzrost poziomu znajomości specjalistycznego języka i terminologii - wzrost poziomu umiejętności komunikowania się w języku obcym - opanowanie sztuki motywacji - wzrost poziomu tolerancji dla innych kultur, zwyczajów - stymulacja aktywności - inspirowanie się pomysłami innych osób - wzrost poziomu efektywności pracy w zespole - możliwość wzajemnego poznania się w oparciu o zasady tolerancji, szacunku dla innych osób i odmiennych kultur - wzrost empatii dla osób z mniejszymi szansami - wzrost poczucia świadomości wspólnych celów - poszerzenie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy, - budowa wspólnej Europy bez barier, granic, kompleksów i stereotypów - wzrost poczucia przynależności do grupy - wzrost liczby znajomości i kontaktów międzynarodowych wśród liderów i młodzieży. Projekt warsztatów powstał z inicjatywy młodzieży z Polski i Ukrainy i jest odpowiedzią na pytanie jak wychowywać i kształcić młodzież i społeczeństwo, by wszyscy zrozumieli, że w interesie ludzi leży szybkie reagowanie na zagrożenie zdrowia i życia ludzkiego. Wspólna praca, mieszkanie razem, wspólne gry i zabawy, dzielenie obowiązków i wykonywanie powierzonych zadań przyczyni się do zbudowania trwałych przyjaznych relacji między uczestnikami. Korzyści dla młodzieży realizującej projekt po jego zakończeniu: - uczestnicy po zdaniu egzaminu na koniec wymiany otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu pierwszej pomocy przedmedycznej na poziomie rozszerzonym, - młodzież uczestnicząca w projekcie po jego zakończeniu będzie przekazywała nabytą wiedzę i doświadczenia swoim rówieśnikom w miejscach zamieszkania, w środowiskach pracy, na uczelniach, - podniesienie kompetencji przydatnych do podjęcia pracy zawodowej, - ułatwienie uczestnikom podjęcia decyzji w kierunku świadomego wyboru ścieżki zawodowej, - nabycie nowych kompetencji, które w przyszłości ułatwią im aplikowanie o pracę. Po zakończeniu projektu działania upowszechniające rezultaty projektu będą propagować nie tylko dziedzinę medycyny, transplantologii czy zdrowia publicznego, ale wpłyną na pozytywny odbiór Polski i Ukrainy wśród mieszkańców obu krajów. Wspólna praca i edukacja w atmosferze tolerancji i przyjaźni pokaże, że uprzedzenia i stereotypy są bezpodstawne i krzywdzące, a wspólny cel inspiruje i pcha społeczeństwo do ponadnarodowych osiągnięć. W projekcie uwzględniliśmy udział 2 grup, jedna z Polski, a druga z Ukrainy. Obie grupy składają się z 28 uczestników w wieku 17 do 30 lat, a także z 2 liderów grup (dorosłych opiekunów). Osoby te działają przy organizacjach partnerskich i wykazują zainteresowanie szeroko pojętą tematyką medycyny. Zainicjowany przez młodzież projekt w celu pogłębienia swojej wiedzy i rozwoju umiejętności z zakresu ratownictwa medycznego, medycyny ratunkowej, biologii, anatomii i pierwszej pomocy. Uczestnicy chcą zapoznać się ze skutecznymi metodami przeciwdziałania urazom i sposobom udzielania pierwszej pomocy w przypadku ich wystąpienia. Są zainteresowani poznaniem kraju partnera, historii, kultury, tradycji, a przede wszystkim tego jak żyje się w ich państwie. Chcą poznać różnice i podobieństwa między kulturami i brać udział w panelach dyskusyjnych - wymianie poglądów na tematy mające znaczenie dla społeczeństwa europejskiego. Wymiana młodzieży to także skuteczna metoda promocji działań Unii Europejskiej i programów takich jak Erasmus+. Chcą zapoznać się z zasadami i możliwościami jakie niosą takie programy. Chcą dowiedzieć się jak mogą rozwijać swoje pasje i wiedzę dzięki udziałowi w różnych międzynarodowych projektach. Wspólne przebywanie, mieszkanie razem, udział w zajęciach i wyjazdach studyjnych oraz wspólne dążenie do określonego celu jest atrakcyjną metodą edukacji pozaformalnej. Młodzież chce dzielić się swoją wiedzą i historią, pragną poznać inne kultury, poglądy i poznać pasjonatów takich jak oni. Chcą uczyć się i dyskutować z ekspertami z dziedzin medycyny ratunkowej, transplantologii, zdrowia publicznego.

Organizacje partnerskie z Ukrainy: Kivertsivskyi biznes-inkubator Volynskogo Instytutu Ekonomiky i Menedzhmentu oraz Kovel Applied Medical College, dzięki wsparciu i pomocy Transgraniczne Centra Dialogu Kultur 🇺🇦 🇵🇱 w ramach programu " Step by step to EU українсько-польська культурно-освітня Програма" Działania edukacyjno-szkoleniowe realizowane będą w Hotelu Uzdrowiskowym w Ciechocinku. Metody pracy: edukacja pozaformalna, uczenie przez doświadczenie, uczenie przez działanie, działania budujące grupę, wykłady, zajęcia praktyczne, prezentacje, praca zespołowa, doskonalenie języka obcego w praktyce. Wymiana Młodzieży jest oparta na idei edukacji pozaformalnej. Jej celem jest poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu ratownictwa medycznego, medycyny ratunkowej, biologii, anatomii i pierwszej pomocy. Liderzy grup i zaproszeni eksperci będą stanowić wsparcie merytoryczne dla uczestników. Warsztaty będą przeplatane zajęciami integracyjnymi budującymi grupę, promującymi różnorodność kultur, zwyczajów i stylów życia, propagując tolerancję oraz poszanowanie praw człowieka, co wpłynie na poszerzanie światopoglądów oraz przełamywanie stereotypowych sposobów myślenia. W harmonogramie warsztatów uwzględniono szkolenie z zakresu prawa EU, programu Erasmus+, Certyfikatów Youthpass oraz pozyskiwania środków finansowych. Uczestnicy zaplanowali szereg zajęć integracyjnych, m.in. zajęcia sportowe, rekreacyjne, dyskotekę integracyjną oraz gry i zabawy integracyjne.

Pan mgr Piotr Tadeusz Taraszko - Koordynator projektu będzie odpowiedzialny za zarządzanie projektem, zgodnie z założeniami harmonogramu i ustalonym budżetem. Skupi się na monitorowaniu działań, kosztów i prawidłowości na każdym etapie projektu. Uczestnikami projektu jest młodzież z Polski (28 osób związanych z Fundacją Rozwoju Energetyki Odnawialnej I Ochrony Zdrowia + 2 liderów grupy) i z Ukrainy (28 osób + 2 liderów grupy). Liderami grup są osoby doświadczone w realizacji projektów międzynarodowych o podobnym charakterze.

Программа обучения

Учебная программа состоит из 3-х интерактивных этапов:

I этап

(продолжительность — 5 дней)

etap1_1

День 1:

  • Введение в стратегическое планирование, контроль и управление посредством ориентированных на результат целей.
  • Определение целей.
  • Создание стратегической карты.
  • Мониторинг достижения целей.
  • Стратегические инициативы по продвижению проектов.
  • Стратегический результат.
etap1_2

День 2:

  • Особенности планирования, разработкы и реализации стратегий, программ, проектов и планов развития европейского образца.
  • Процессы финансирования в странах ЕС.
  • Международные программы и проекты.
etap1_3

День 3:

  • Основные понятия управления: проект, программа и портфель проектов. Их цели и характерные функции управления.
  • Жизненный цикл проекта.
  • Классификация и этапы проектов.
  • Критерии отбора проектов.
  • Типы проектов. Их организационные структуры.
  • Полномочия управляющего проектом в различных организационных структурах.
  • Роли, полномочия и обязанности участников проекта.
etap1_4

День 4-5:

  • Руководство по управлению циклом проекта.
  • Стандарты ЕС.

II этап

(продолжительность — 5 дней)

etap2_1

День 6-8:

  • Концептуальная заметка. Полная форма заявки.
  • Подготовка графика проекта.
  • Оценка зависимости и продолжительности операции.
  • Метод «PERT».
  • Оценка ресурсов для выполнения операций.
  • Расчет критического пути.
  • Оценка временных резервов.
  • Способы сокращения продолжительности проекта.
  • Разработка бюджета проекта.
  • Оценка ресурсов. Идентификация рисков.
  • Реестр рисков.
  • Качественные и количественные методы оценки проектных рисков: анализ уязвимости и ожидаемых денежных потоков, моделирование ситуаций.
  • Стратегии реагирования на риски.

III этап

(продолжительность — 5 дней)

etap3_1

День 11-12:

  • Реализация проекта: создание команды.
  • Обучение участников проекта лидерству, приверженности, мотивации, самообладанию и другим качествам.
  • Подбор команды.
  • Мотивация и поощрение персонала.
  • Конфликты внутри проекта.
  • Коммуникация и отчетность в рамках проекта.
  • Управление закупками.
  • Виды контрактов и риски, связанные с использованием различных видов контрактов.
  • Мониторинг проекта: контроль над распоряжением бюджетом.
  • Взвешивание проекта с точки зрения содержания, времени, затрат.
  • Завершение проекта.
  • Уроки проекта.
  • Критерии успешного проекта.
  • Рекомендации по созданию команды и управлению проектами.

Набір на навчання та міжнародні курси на наступний навчальний рік розпочинається з 1-го жовтня кожного року та продовжується до 1-го жовтня наступного року, і так кожен рік...

Для початку, ми рекомендуємо вам заповнити ЗАЯВКУ та вибрати зручний спосіб оплати, натисніть тут!!!

Вирішення всіх організаційних питань відбувається через систему повідомлень на e-mail: dialogkultur2020@gmail.com, додаткові консультації в телефоному режимі з автором курсу (mobile/WhatsApp/Viber:+380503789595).


00

days


00

hours


00

minutes


00

seconds



21-дневного курса:

До речі, якщо Ви чи Ваші діти маєте бажання навчатися в Таврійському Національному університеті чи вступити до Університету в Польщі та навчатись на міжнародній освітній Програмі Step by step to EU 🇺🇦 🇵🇱 (з першого жовтня кожного року) на стаціонарі, заочно або онлайн та отримати відповідний диплом Бакалавра, Інженера, Магістра чи Доктора наук, який автоматично визнаватиметься в Україні та у всіх країнах ЄС і світу, тоді перейдіть по лінку та зареєструйтеся тут:https://forms.gle/kU6VRztQkJbjUzdj6 ).

 

Автор и координатор тренингов:

Василий Байцым

Доктор экономических наук



Опыт работы:

  • 2017–2020 годы

    Координатор проекта Европейского Союза в рамках программы сотрудничества Польша – Беларусь – Украина 2020 «Трансграничные центры Диалога Культур».

  • 2016–2018 годы

    Директор научно-учебного института урбанистики Таврического Национального Университета имени В.И. Вернадского (Киев, Украина).
  • 2014–2016 годы

  • 2011–2014 годы

    Координатор проекта Европейского Союза в рамках программы сотрудничества Польша – Беларусь – Украина «Модернизация зоологических парков в Замостье и Луцке и разработка концепции создания рекреационной зоны в Жешуве с целью развития трансграничного экологического туризма».
  • 2013–2015 годы

  • 2013–2016 годы

    Докторант Национальной академии государственного управления при Президенте Украины (Киев, Украина).
  • 2014 год

    Советник мэра города Луцк.
  • 2010–2013 годы

    Заместитель мэра города Луцк.
  • 2010 год

    Председатель наблюдательного совета акционерного сообщества «Kовельсельмаш», директор муниципального предприятия, председатель Наблюдательного совета «Аэропорт-Луцк».
  • 2005–2009 годы

    Заместитель председателя Волынской государственной администрации.
  • 2006–2010 годы

    Председатель бюджетного комитета Волынского областного совета, член совета бизнес-ассоциаций при Правительстве Украины.
  • 2006–2007 годы

    Доцент кафедры государственных финансов Волынского национального университета Леси Украинки, ведущий научный сотрудник Национальной академии государственного управления (Киев, Украина).
  • 2003–2005 годы

    Эксперт проекта Европейского Союза «Улучшение окружающей среды для развития малых и средних предприятий в Украине».
  • 2001–2002 годы

    Председатель совета директоров ассоциации производителей («Укрспецлесмаш»).
  • 1998–2001 годы

    Председатель правления открытого акционерного сообщества «Киверцыспецлесмаш».
  • 1996–1997 годы

    Менеджер информационно-аналитического отдела инвестиционной компании «Маст-Инвест».
  • 1991–1992 годы

    Техник научно-исследовательской лаборатории, Институт автоматизированных систем управления и радиоэлектроники.

Завершенные проекты:


Трансграничный Центр Диалога Культур

Территория проекта, охватывает Щучинский район (PL), город Ковель (UA) и регион Щучин (BY), которые отличаются огромным культурным разнообразием и большим количеством памятников с ценными природным и историческим наследием. К сожалению, в настоящее время недостаточно инфраструктуры для развития многоэтнической, многоконфессиональной и многокультурной структуры в этой области. Это приводит к снижению интереса молодых поколений к культивированию местных традиций. Задача, стоящая перед партнерами по проекту — укрепить культурные трансграничные связи и представить богатство и разнообразие приграничной зоны широкой аудитории в Европе и мире, что повысит привлекательность имиджа всего этого региона.

Партнеры проекта поставили перед собой цель создания Центров диалога культур в форме трансграничных амфитеатров с широким культурным предложением, включая искусство, фольклор, науку, образование, литературу, живопись, театр и ремесло. Бенефициарами проекта будет местное население (свыше 130 тыс. человек), которые смогут работать в сфере туризма, образования и культуры (магазины, гастрономия, сувениры, университеты, создание жилья и достопримечательностей). Реализация проекта будет носить трансграничный характер, необходимый для защиты ценного культурного наследия пограничной зоны. Сотрудничество с партнерами — Польшей, Республикой Беларусь и Украиной — является условием успеха проекта в построении совместной стратегии сотрудничества на основе новых продуктов, которые защищают и культивируют культурное наследие. Вовлеченность трех сторон в проект будет способствовать добрососедству и повышению привлекательности региона, что приведет к увеличению числа туристов и экономическому развитию этих территорий.

Проект будет реализован в рамках Программы Добрососедства ЕС, приоритет: «Поощрение местной культуры и сохранение исторического наследия. Продвижение местной культуры и истории!».

centrum_dialogu_kulturowego7
centrum_dialogu_kulturowego6
centrum_dialogu_kulturowego8
centrum_dialogu_kulturowego5